وظایف شرکت های حمل و نقل بین المللی
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

وظایف شرکت های حمل و نقل بین المللی 

تشکیلات سازمانی دهی در بارفرابری با یک شرکت حمل ونقل

 

ترخیص کالا , حمل و نقل بین المللی , حمل زمینی , حمل هوایی ,  حمل دریایی , حمل ریلی , بهروش سریع

با توجه به معنی واژه « تصدی » که غالباً از مقوله بر عهده گرفتن مسئولیت وتنظیم وتنسیق امور است،بارفرابر را میتوان « متصدی حمل » نامید.

این متصدی ،بسته به اینکه خود دارای وسایط نقلیه ملکی یا تحت بهروش سریع پوشش باشد ودر واقع عملیات حمل را علاوه بر تصدی وهماهنگی خود اجرا نماید می تواند مجر یترخیص کالا حمل هم باشد.

 

به اصطلاحات زیر توجه نمایید :

 

1- AS CARRIER : یعنی به عنوان یا در مقام حمل کننده

2- AS PERFORMING CARRIER : یعنی در مقام حمل کننده واقعی

3- AS CONTRACTING CARRIER : یعنی در مقام پیمانگزار حمل و نقل بین المللی حمل یا کسی که حمل را به واسطه یک پیمان به اجرا در می آورد و " برگزار " میکند .

 

روش قیمت گذاری بهروش سریع عامل مهمی در قسمت فروش و به خصوص تماس های سرد می باشد . در هنگامی که تماس سرد برقرار می کنیم 3 فاکتور مهم ارائه سرویس ها ، مهیا کننده ها و حمل و نقل بین المللی  نحوه ی معامله کردن تأثیرگذار هستند .

 

کیفیت و زمان ارسال نیز از عوامل مهم بالا آمدن یک کمپانی حمل و نقل بین المللی بهروش سریع محسوب می شود . هرچه کالا با کیفیت بهتر و سریعتر به مقصد برسد ، مشتریان راضی تر و در حمل و نقل بین المللی نتیجه کمپانی معروف تر خواهد بود .

 

 

همچنین ابعاد و مقیاس کالا عامل مهمی در تعیین روش حمل و نقل می باشد . بهروش سریع معمولا برای بار های خیلی سنگین از حمل ونقل ریلی و دریایی استفاده می شود .

 

 

قابلیت انعطاف در و استفاده از تمام روش های حمل و نقل بین المللی موجود که پروسه حمل و نقل کالای مشتریان را راحت تر می کند بخش قال توجهی از مشتریان ثابت را به خود جذب می کند .

 

در اروپا و بویژه امریکا بارفرابران غالباً از نوع NVOCC هستند وحیطه فعالیت ووظایف خود را به قبول مسئولیت،هماهنگی وتصدی اختصاص داده واز تملک یا اداره وسایط نقلیه دوری جسته اند . هرچند هستند بارفرابرانی که دارای وسیله نقلیه ملکی هم هستند.

در ایران،وجه غالب به لحاظ نامگذاری وحیطه فعالیت " شرکت حمل ونقل بین المللی " است . این شرکت ها می توانند بر حسب رعایت موازین قانونی ومقرراتی عملیات تصدی ( فورواردری) و اجرا (کریری) را هریک یا توأماً عهده دار شوند.

گمرک پس از دریافت اسناد حمل و نقل بین المللی و مدارک ترخیص کالا به تشخیص هویت و تشخیص کارت بهروش سریع بازرگانی می پردازد و در مراحل بعد به تشخیص نماینده قانونی جهت ترخیص کالا، وکالت نامه ترخیص و معرفی نامه، بررسی پروانه حق العملکاری و بررسی مطالبات معوقه و کنترل بدهی مربوط به ارزش کالا می پردازد.

بر اساس ماده 3 قانون مقررات واردات و صادرات وجود کارت بازرگانی با بهروش سریع اعتبار برای افرادی که به واردات به صورت تجاری اقدام می کنند یک امر اجباری می باشد.

سازمان یک شرکت حمل ونقل بین المللی به تناسب میزان و حجم فعالیت ونوع  بهروش سریع  کار می تواند شکل های گوناگونی را به خود بگیرد.

منبع:

ترخیص کالا , حمل و نقل بین المللی , حمل زمینی , حمل هوایی





:: برچسب‌ها: ترخیص کالا , حمل و نقل بین المللی , حمل زمینی , حمل هوایی , حمل دریایی , حمل ریلی , بهروش سریع ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: